Dzień dzisiejszy

Urodziny obchodzi:
Nikt nie ma dziś urodzin

> 1,036,054 unikalne wizyty

Partnerzy

rada kapitanow

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sylwester
19.08.2019 14:56:44
Kiedy dzisiaj wszedłem na stronę, zwróciłem uwagę na zdjęcie mojego młodszego kolegi z internatu, z którym braliśmy udział w pracach zespołu teatralnego "Ballada" przy naszej szkole Ryśka F

Apis
16.04.2017 08:21:30
Wesołych Świąt Wielkanocnych życzę Nauczycielom i Absolwentom.

Rysiek Faron
25.12.2016 21:55:16
Życzę Wszystkim Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku 2017. Ahoj!

bodzka
22.12.2016 21:35:39
Radosnych i spokojnych, pełnych ciepła i nadziei Świąt,odpoczynku od codziennych trosk w rodzinnym gronie. Zdrowia, szczęścia, wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.Mietek69

Apis
05.11.2016 09:00:54
Odznaki sie już wyczerpały z tego co wiem. Należy zapytać w Stowarzyszeniu Absolwentów czy przewidują dorobienie.

Bractwo Mokrego Pokładu - spotkanie listopadowe 2013Drukuj

Bractwo Mokrego Pokładu - spotkanie listopadowe 2013Wejście na Nadbora i Wróblina kojarzy się z powrotem do barw jakie statki nosiły w zamierzchłej przeszłości. Tę metamorfozę spowodował zastrzyk finansowy otrzymany z wrocławskiego ratusza. Środki finansowe wydawane są na wymienione w projekcie potrzeby zgodnie z procedurami.

Z tych widocznych zmian, to znakomita poprawa estetyki; inne - konserwacja obiektu i rozbudowa instalacji c.o. Jak to zwykle w życiu bywa, dobre wieści przeplatają się ze złymi.

Na spotkaniu wspominaliśmy naszych kolegów i sympatyków, którzy odeszli na wieczną wachtę. Janek Kowalcze, absolwent T Ż Ś, długoletni pracownik Ż n O i Odratrans, współorganizator Wolnego Obszaru Celnego w Gliwicach, kreatywny i aktywny kolega i szef. Wspominam Go jako życzliwego i zaangażowanego, obdarzonego specyficznym humorem kolegę.

5 listopada br. odszedł do lepszego świata sympatyk Bractwa, dr Jacenty Śladkowski, pracownik naukowy, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Wrocławskiego, wywodzący się z rodziny o żeglugowych tradycjach. Na cmentarzu parafialnym na Sępolnie żegnali Go przyjaciele, koledzy i studenci licznie zgromadzeni na pożegnalnej uroczystości. Cześć Ich pamięci! Wojtkowi Śladkowskiemu, naszemu Bratu i Rodzinie przekazujemy słowa współczucia i pocieszenia.

Miesiąc listopad miesiącem pamięci o Tych, którzy odeszli. Wspominaliśmy swoich Kolegów, Nauczycieli i Wychowawców w trakcie licznych odwiedzin w miejscach wiecznego spoczynku. Wspominaliśmy naszych Braci również na łamach Prosto z Pokładu, z którymi razem tworzyliśmy żeglugę i budowaliśmy statki i drogi wodne. Tym razem gośćmi naszej braci byli koledzy żeglugowcy Stefan Doniec i Staszek Pituła; przypomnieli swoje drogi życiowe i marynarskie kariery.

Aktualnie trwa boom robót hydrotechnicznych na WWW. Widać to na każdym kroku. m.in.usuwa się liczne drzewa, które niszczyły umocnienia i zagrażały budowlom ; to proces konieczny, o czym poinformował Rysiu Majewicz. Mówił także o pewnych realizowanych projektach związanych z żeglugą, budownictwem wodnym i historią WWW. Niebawem więcej dowiemy się o tym z Prosto z Pokładu.

Nasza kustosz Wioletta Wrona- Gaj poinformowała o realizacji projektów Razem dla Odry i Seniorzy w akcji, zachęcając do aktywnego udziału, co wiąże się z kilkoma osobistymi kontaktami z wrocławianami i dolnośląską społecznością. Póki co, idzie dobrze, mimo chwliowych trudności spowodowanych absencją z powodu choroby czy służbowego wyjazdu. Wioletta omówiła też potrzeby F O M T na najbliższy czas. Sprowadzają sie one do kalendarza - cegiełki na 2014 rok i oleju opałowego na sezon grzewczy. Z osobnym apelem wystąpiłem wcześniej do Braci i Sympatyków w celu sfinansowania w/w potrzeb; mam nadzieję, że z dobrym skutkiem.

Janusz Fąfara, zgodnie z zapowiedzią, zaprezentował film z życia marynarskiej rodziny odbywającej rejs na zbiornikowcu w relacji Rotterdam - Bazylea. Zrealizowany w 1962 roku film żywo komentowali nasi kapitanowie Wojtek Kato, Bronek Kotwicki, Władek Chaszczowski, którzy wiele razy przemierzyli szlaki wodne Europy zachodniej.

Jurkowi Onderce przypomniano jego 81 urodziny, a Tadziowi Sobiegrajowi imieniny. Nalewki Sobiegrajów były znakomite. Wszystkiego najlepszego!

Praca nad kroniką Bractwa/FOMT jest na ostatnim etapie i wkrótce ujrzymy ją kompletną. Nad całością pracują Marianna i Tadziu Sobiegrajowie. Janusz Fąfara zrelacjonował także przebieg prac na WWW i w Malczycach. Z relacji wynika, że dokończenie budowy stopnia wodnego w Malczycach przesuwa się o kolejny rok.

Nasz apel o wsparcie Bractwa/FOMT nie pozostał bez echa. Są pierwsze wpłaty oraz otrzymaliśmy kod-flag; używany, który niezwłocznie doprowadziliśmy do stanu używalności. Ofiarodawca chce pozostać anonimowy. Sponsorom i ofiarodawcy serdecznie dziękujemy licząc na dalszą aktywność marynarskiej braci w tej materii.

Zaglądający na strony absolwentów pewnie zapoznali się z apelem syna naszego absolwenta i długoletniego pracownika ŻnO Anioła Durlaka. Potrzebna jest jeszcze pewna kwota na kupno protezy. Zainteresowanych pomocą odsyłamy na strony www. lub kontakt z Bractwem.

Na zdjęciach: uczestnicy Bractwa, R.Majewicz prezentuje kalendarzyk - cegiełkę oraz grupa żeglarzy Jacht Klubu AZS Wrocław z prezesem Bolesławem Rudnikiem i Darkiem Gurdakiem na czele.

Najbliższe spotkanie na WRÓBLINIE w dniu 12 grudnia o g.17. na które już dziś w imieniu Bractwa serdecznie zapraszam.